Hakkımızda
Esdisis Bilişim & Yazılım Hizmetleri, çağrı merkezi ve diğer sektörlerin yazılım ihtiyacını karşılamak amacı ile 2015 yılında Emre ve Ali Özdemir kardeşler tarafından kurulmuştur. Esdisis isminin açılımı ; Eskişehir Dijital Sistemler’dir. Kurucuları tarafından sektöre uluslar arası ismi ile Semi-Predictive Dialer System ( Otomatik Arama Sistemi ) ile giriş yapmaları nedeni ile bu isim verilmiştir.
-
Son Yazılar
Kategoriler
Bugünlerde, işletmelerin müşterilerle etkileşim kurması yönünde ciddi değişimler yaşanmaktadır. İşletmeler yalnızca bir ürün ve hizmeti sunmaya odaklanmıyor. Artık her işletmeninin önceliği müşteri angajmanıdır. Müşteri odaklı pazarlama stratejisi, çoklu iletişim kanalları ile müşteriler ve işletmeler arasındaki iletişimi sağlamaktır.
İşletmelerin neden müşteri bağlılık fikirleri geliştirmeleri gerektiğini gösteren endüstri istatistiklerinden bir kaç örnek verelim:
- Yeni müşteriler kazanmak mevcut müşteriler ile çalışmaktan 6 kat daha fazla pahalı
- Mevcut bir müşteriye satış yapma olasılığı, yeni bir müşteriye satış olasılığından 14 kat daha yüksek
Yukarıdaki istatistiklerin genel bir analizi yapıldığında, mevcut müşterileri mutlu ve mutlu tutmanın yeni fırsatlara dönüştüğünü göstermektedir. Ve bu sadece iyi düşünülmüş bir müşteri bağlılık planı ile gerçekleştirilebilir. Bu nedenle müşteri bağlılığını arttırmayı sağlayacak 5 fikir aşağıda belirtilmiştir:
Mevcut müşterilere dayalı olarak içerik geliştirin
Mevcut müşterilerinizi yaş, eğitim vb. düzeylerine göre ayırıp müşterilerin ilgili olduğu alanları, satış tercihleri gibi bilgileri belirleyin. Hedeflenen grubunuz için bu bilgileri kullanmak size büyük bir fırsat yaratacaktır. Ayrıca yeni ziyaretçileri müşterilere dönüştürmenin en iyi yoludur. Bununla birlikte, içerik stratejisi sadece yeni müşteriler edinmekle sınırlı kalmaz aynı zamanda müşteri memnuniyetinin artmasını sağlar.
Müşterilere kendinizi hatırlatın
Müşterilerinize bağlılık programı kapsamında indirim kodu, ödül puanı ve teklif sunabilirsiniz. Ayrıca özel bir iletişim hattı geliştirerek müşterilerinize aşağıdaki konuları içeren e-posta ve sms gönderebilirsiniz:
– Uzun zamandır alışveriş yapmayan müşterilerinize, onlara “sizi özledik” mesajı gönderebilirsiniz.
– Müşterinin ilgisini çekebilecek ürün indirim mesajı iletebilirsiniz.
– Müşteriyi satın aldığı ürüne eklenti olarak bir yan ürün eklendiyse bilgilendirme mesajı yollabilirsiniz.
Sosyal medya kullanımına özen gösterin
Müşteri ile iletişim kurmak için sosyal medya kullanımı çok önemlidir. İşletmeniz için önemli bir platforma zaman ayırın. Facebook, Instagram ve Pinterest gibi sosyal medya platformlarını kullanabilir ve içeriklerden yararlanabilirsiniz. Müşterilerin sorgularına ve şikayetlerini en kısa sürede yanıtlayın. Böylece müşterinin markaya olan güveni artacaktır. Bir müşteri, ürün ve hizmetiniz ile ilgili olumlu yorum yapmışsa kabul etmeyi unutmayın ve müşteriyi ödüllendirin.
Müşterilerin mobil deneyimini geliştirin
Müşteri tercihleri cep telefonu kullanırken değişebiliyor. Bu yüzden şirketler müşterilerinin mobil deneyimini geliştirmenin yollarına odaklanmalıdır. Size bazı öneriler sunalım: İlk olarak web sitenizin mobil cihazlar ile uyumlu olmasını sağlayın. İkinci olarak mobil telefonda web sitenizin yüklenme süresini iyileştirin. Son olarak web siteniz arama motorunda kolaylıkla bulunabilmelidir.
Hizmetinizi müşteriye göre kişiselleştirin
Müşteri ilk defa sizden alışveriş yaptıysa, kişisel bir mesaj gönderin. Bu sayede müşteri kendini özel hissedecektir. Ayrıca müşteri sorgularını ve şikayetlerini ele alırken müşteri hizmetleri temsilcileri kibar ve nazik davranmalıdır. Bir sorun çözüldükten sonra müşteriye geribildirim sağlanmalıdır.